Ce n-au inteles ziarele

Martie 10, 2007 la 11:05 pm | Postat in Ce m-a enervat azi, Management, online media | 9 comentarii

ca razboiul presa offline vs online, nu are sens!

– mitul jurnalistului s-a cam prafuit. Pentru ca oamenii vor sa-si aleaga singuri pe cine si ce citesc. Bloggerii nu au neaparat studii jurnalistice, dar isi formeaza treptat un public fidel. Scriu ce gandesc si mai presus de toate, nu-i cenzureaza nimeni.

– pe site-urile ziarelor, poti sa comentezi dar nu poti sa pui link-ul catre site-ul tau (cum poti sa pui pe bloguri). E ca si cum ai spune: de ce sa va promovam noi pe voi, bloggerii astia, ca sa ne luati cititorii? (da, daca scriu mai bine; oricum cititorii vor ajunge la ei). Mai bine sa ne facem noi blogul ziarului, unde jurnalistii nostrii scriu pentru internauti, gata, am bifat si strategia online.

– desi pot sa citesc tot ce ma intereseaza pe internet, nu sunt legata cu un cordon ombilical de computer (da, mai ies si in oras, am si o viata reala). Nu mai cumpar demult presa, dar citesc un ziar intr-o cafenea, o revista la coafor sau in tren, si nu-mi imaginez viata reala fara hartie.

Site-urile ziarelor ar trebui sa devina agregatoare de continut, cu informatii si stiri produse si asumate de utilizatori. Ziarele ar trebui sa tipareasca informatii colaterale continutului web (ex: info despre cea mai citita stire, biografia autorului) si bineinteles, sa se distribuie gratuit.

Presa scrisa trebuie sa-si schimbe rolul, din need-to-know in nice-to-read. Informatia o vrem in timp real, stireaimediat, ca pina maine, cand o tiparesc ziarele, e deja veche…

9 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Emilian Isaila de la EVZ despre SecondLife:

    http://evz.ro/article.php?artid=295704

  2. need-to-know in nice-to-read exprima practic orientarea catre consumatorii-cititori, pentru ca pana la urma lor le apartine ziarul,ei fac ziarul, ziarul plateste lumina din banii lor (direct sau indirect prin publicitate)

    in plus, in contextul in care nu mai vorbim deja de readership, ci de trafic pe net, ziarele care vor avea curajul de a fi flexibile si de a actiona orientate catre oameni alea vor avea castig de cauza.

  3. Mitul Jurnalistului s-a prăbuşit. Nu trebuie să izbucnim în plâns. Îmi place insurgenţa blogului tău. Într-adevăr, bloggerii urcă în top. În 2010 va fi o schimbare fundamentală în Era Complexităţii. E legată de Informaţie. Numai dinozaurii colectivişti, jurnaliştii melancolici şi haioşi mai ţin cu dinţii de marginile unei lumi care se duce la fund…Simultaneitatea e cheia…Felicitări pentru blog…o să pun în apele mele teritoriale un link…

  4. […] Aura Tatu are o părere decentă despre jurnalism… Etichete: editoriale, internetul romanesc, mizerii << […]

  5. si tot legat de subiect, click pe filmuletul din pagina:

    http://battellemedia.com/archives/003342.php

  6. […] >> aici.. […]

  7. Pai daca site-urile ziarelor o sa devina agregatoare de continut nu o sa mai fie ziare, ci o sa fie comunitati de informare si creare de continut, deci practic ziarul ar trebui sa devin un fel de Iocan.
    Dar comparat cu realitatea presei din fiecare zi si fiecare pagina scoasa pe rotativa, toate aceste previziuni nu ne fac decat sa ne simtim ca in Space Odissey 2001, pe principiul ca se va intampla ceva grozav in curand, vom schimba felul in care ne raportam la anumite fapte, in cazul acesta ziarele, dar nu neaparat in perioada pe care o estimam.
    Ok, za net este viitorul, dar este pentru noi, cei care il utilizam atat de des si care poate suntem si jurnalisti, dar pentru cei care citesc in fiecare dimineata Libertatea in metrou, aceste previziuni ale noastre, mai mult barfe, sunt niste ineptii, bune de publicat pe prima pagina din ziarul lor favorit, cel enuntat mai sus. Titlul ar fi ceva in genul Bloggers want to take over the world.
    Mai avem mult, mult, mult timp de consumat murdarindu-ne degetele de tus si multe etape de ars.

  8. Radu, pierzi din vedere chiar esenta postului: nu ar trebui sa fie un razboi intre cele doua medii, ci mai degraba o colaborare intre offline si online, in interesul cititorului. Tusul si pixelii ar trebui sa se imprieteneasca. Bloggers don’t want to take over the world, pur si simplu au la indemina uneltele sa se faca cunoscuti. Iar succesul lor e masurat in audienta.
    Nu este o previziune, it’s a FACT.

  9. Nu ma intelege gresit, cred ca viitorul presei este online, nu ma indoiesc de asta. Dar cred va trece mult mai mult timp pana aceasta ipoteza va deveni realitate.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: