Marketing pentru avataruri

Martie 28, 2007 la 1:35 pm | Postat in advertising online, avatar, Management, online media, second life | Lasă un comentariu

Daca citesti acest blog, ai cel putin o adresa de email, un cont de messanger, cateva site-uri favorite si niste profile de utilizator, completate. Ai o identitate virtuala.

De la nick-ul de email, profilul pe un site de dating, cv-ul pe bestjobs, avatarul din Yahoo messanger si pina la pagina myspace, blogul personal sau chiar avatarul 3D din Second Life – toate sunt forme, mai mult sau mai putin complexe, de a te descrie in spatiul virtual. Avatarul este reprezentantul tau in lumea pixelilor. Felul in care arata/comunica/interactioneaza – spune ceva despre personalitatea ta.

Publicitatea a tintit intotdeauna alter ego-ul consumatorului, zambetul satisfacut al clientului care se regaseste in imaginea produsului marketat. Online, omul de marketing nu mai trebuie sa-l intuiasca, alter-ego-ul clientului il are chiar in fata ochilor – in forma unui avatar.

Tot mai multe firme testeaza oportunitatile de marketing pe care le ofera lumile virtuale. Second Life este cea mai cunoscuta dar sa nu uitam de WoW, Habbo Hotel, There, Sims Online, recent lansatele Kaneva, Nickleodeon, MapleStory, sau Sony care va lansa o lume virtuala pentru PS3.

Virtual worlds Are Worth $1 Billion, According to Screen Digest Research

Pentru omul de marketing, patrunderea intr-o lume virtuala inseamna in primul rand intelegerea puterii spatiilor „social media” – wikis, bloguri, retelele sociale care au transformat internetul in ceea ce numim azi Web 2.0 . Incursiunea intr-o lume virtuala inseamna in primul rand conectarea la o audienta internationala. Foarte importanta pentru identitatea de companie, managementul reputatiei dar si contactul direct cu consumatorul, care devine din ce in ce mai implicat in procesul de creatie al produselor companiei.

Practic orice produs poate fi marketat intr-o lume virtuala. Calvin Klein a lansat pe 21 martie noul parfum ck IN2U flancat de o lansare si in SecondLife. Dar pentru ca avatarurile nu miros, sticlele de parfum CK din Second Life emana „bule de parfum” care initiaza un dialog si probabil o animatie speciala. Cu aceasta ocazie CK a lansat si un concurs de fotografie al carui premiu este 1 milion L$ (aproximativ 30.000 $) iar rezidentii din Marea Britanie pot comanda testere de parfum ce urmeaza sa le fie trimise prin posta.

ING creaza Virtual Holland – un spatiu unde utilizatorii isi pot crea o casa, pot pune bazele unei mici afaceri, pot dezvolta noi produse – singuri sau in colaborare cu alti utilizatori. Mesajul de marketing este clar.

Marketingul pentru avataruri inseamna in primul rand traducerea serviciilor sau produselor companiei in mediul virtual, oricat de „nepotrivite” ar parea la prima vedere. Provocarea oamenilor de marketing in lumile virtuale consta tocmai in reinventarea metodelor de lucru si inovatia conceptelor de promovare, in proiecte amuzante, participative si interesante pentru consumatorul din spatele avatarului.

–––

P.S. What happens when video games meet Web 2.0? When virtual words meet geospatial maps of the planet? When simulations get real and life and business go virtual? When you use a virtual Earth to navigate the physical Earth and your avatar becomes your online agent? What happens is the metaverse.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: