Jocuri si Media

Aprilie 16, 2007 la 8:52 pm | Postat in advertising online, Management, online media | Lasă un comentariu

Citesc tot mai multe stiri despre mari corporatii media care incep sa investeasca in video-games. NewsCorp interesat sa cumpere Take-Two in timp ce Viacom anunta parteneriat cu 10Tacle Studios pentru a crea un spatiu 3D multi-user pina in 2008 (Viacom dezvolta o intreaga retea de comunitati virtuale online in jurul brandului MTV), iar Hearst Corp. incheie parteneriat cu Arkadium Inc. pentru dezvoltarea de jocuri pentru site-urile publicatiilor sale. Compania franceza Vivendi a cumparat inca din 1998 Blizzard Entertainment, producatorul World of Warcraft (actualmente cel mai de succes joc multiplayer online), iar Disney si Time Warner dezvolta de mult propriile jocuri, in-house, multe cu continut bazat pe filme si emisiuni TV.

Jocurile video nu sunt doar pentru adolescenti defecti sau antisociali. Jocurile devin o parte importanta din „interactive media” in care consumatorul nu se mai multumeste sa priveasca pasiv un scenariu regizat.

Bulgarele a inceput sa se rostogoleasca odata cu succesul reality-show-urilor gen Big Brother, de fapt transpunerea pe TV a conceptului videocam de pe internet plus ingredientele clasice de joc (reguli, misiune, invingatori si invinsi). Dezvoltarea platformelor web si accesul la tehnologia digitala au dus la ascensiunea site-urilor de social media, in care utilizatorii devin producatori si distribuitori de continut (text, foto, video). Astfel, internetul a trecut la nivelul 2, de la o fereastra catre o bibioteca imensa de informatie ne-organizata, catre un canal media, o retea sociala al carei principal motor este divertismentul.

Divertismentul sta si la baza jocurilor, alaturi de spiritul de competitie. Online sau offline, jocurile sunt prezente in viata fiecaruia din noi, indiferent de varsta. Jocul presupune asumarea unui rol si respectarea regulilor stabilite pentru atingerea obiectivului. Offline, poate fi un meci de fotbal intre colegi, „cine pleaca primul de la semafor”, flirtul nevinovat cu colega de servici sau dezlegarea de cuvinte incrucisate.

Jocurile video, tratate drept o simpla forma de divertisment adolescentin cat timp au fost offline (pe CD sau console), se transforma in adevarate canale mediatice odata cu trecerea online, reusind sa concentreze in jurul lor imense comunitati de utilizatori fideli. Daca segmentul de varsta 18 – 34 ani petrece mai mult timp jucand jocuri video, acolo se va indrepta si media. Companii de media produc continut, iar scopul lor primar este sa atraga segmentul demografic interesant pentru advertiseri. Nu intamplator Google a achizitionat Adscape Media, o companie ce se ocupa cu publicitatea in jocurile video.

De la ShuffleBrain – o prezentare interesanta despre mecanicile jocurilor in aplicatiile web.

Media Machines a creat o aplicatie care permite creatia de continut 3D (de la obiecte, pina la jocuri sau lumi virtuale) ce pot fi ulterior exportate si utilizate in browser-ul web.

Voi ce jocuri jucati?

–––––––
Later edit:

Electronic Arts si Endemol anunta parteneriat pentru crearea unei versiuni online, cu avataruri, pentru Big Brother.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: