Functioneaza marketingul in Second Life?

Iulie 25, 2007 la 11:48 pm | Postat in lumi virtuale, online media, second life, SecondLife | 2 comentarii

Intre platformele sociale online, Second Life este deocamdata singura care a reusit sa starneasca un puternic curent media si avalanse de pareri pro si contra in jurul utilitatii sale. Cei care nu cred in acest „inflated bubble” – o desfiinteaza sub pretextul „get a real life”, virusatii – o apara cu pasiune, insa foarte putini sunt cei care ramin indiferenti la fenomenul pe care l-a generat.

Citesc pe evanghelist.ro un post cu opinii bine argumentate referitor la eficienta SecondLife dintr-un punct de vedere strict de business. E adevarat ca multe companii s-au grabit sa faca parte din „hype” pentru a beneficia de expunerea mediatica. La fel de adevarat insa, faptul ca majoritatea dintre ele nu au intrat cu un plan bine definit – nereusind astfel sa aiba un impact semnificativ in lumea virtuala. Sunt de acord cu Clement Nicolaescu (care are deja experienta organizarii unor actiuni in-world) asupra faptului ca SL nu e un mediu propice pentru publicitatea conventionala (internetul in sine nu este), in schimb poate fi un excelent marketing/research/testing/sales/client-service tool pentru o afacere reala.

Tateru Nino posteaza saptaminal clasamentul celor mai vizitate locatii din Second Life. In afara de afacerile construite exclusiv in lumea virtuala (marcate cu steluta), iata cateva exemple de succes ale unor branduri cunoscute, care au stiut sa foloseasca interfata SL:

top-sites-sl.jpg

IBM Business Center in Second Life
Spatiu virtual in care agentii de vanzari, clientii si partenerii pot discuta despre solutiile de hardware, software sau serviciile IBM si pot intra in contact cu expertii companiei. Centrul de vanzari este deschis in orele de lucru corespondente pentru America de Nord, America de Sud si Europa.

The Pond – bigpond.com
Un grup de 11 insule dedicate divertismentului, pentru clientii BigPond.com (furnizor de servicii wireless, ADSL, cablu, hosting)

Pontiac – Motorati Life
Curse de masini, design de automobile (evident Pontiac), evenimente saptaminale si concursuri. Un excelent exemplu de colaborare intre companie si client, prin cointeresarea consumatorului de a participa la realizarea produsului. Cu alte cuvinte marketing research (aproape) gratuit.

Microsoft Imagine Cup
Un concurs pentru studenti pasionati de tehnologie, reprezentand 24 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA). La evenimentul gazduit pe insula Microsoft finalistii si-au prezentat lucrarile folosind tehnologii de streaming si animatii. Scopul a fost promovarea interactivitatii intre studentii competitori si crearea unui cadru in care acestia sa relationeze si sa-si impartaseasca experientele. O adevarata pepiniera pentru Microsoft.

ABC Island
Trust de media australian, au creat o insula in care vizitatorii pot sa creeze si sa expuna obiecte, sa descopere un club cu muzica underground si sa vizualizeze/asculte live transmisiile ABC.

STA Travel
Prima agentie de turism in SL, targetata catre elevi si studenti.

Coca Cola – Virtual Thirst
Imaginati-va un distribuitor automat care nu livreaza Coca Cola ci refreshment, joy, unity, experience. Concurs pentru designul unui astfel de automat, castigatorul primeste un premiu de 500.000 Linden Dollars. Marketing pur.

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. nimic nu e nou, dar isi pierde interesul daca e vechi… utilizam noutatile mijlocului de comunicare pentru a face din mesajul vechi o noutate… asta e: din ciclul cu ce ne mai pacalim pe noi insine, ca oricum ne place!

  2. […] perdante in “desertul” virtual se numara si Coke cu campania VirtualThirst. Am scris aici parerea mea despre ce inseamna marketingul in lumile virtuale si am descris cateva actiuni ale unor […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: