Branduri, interactionati cu userii!

August 7, 2007 la 7:20 pm | Postat in advertising online, lumi virtuale, online marketing, online media, second life, SecondLife | 2 comentarii

Cea mai mare calitate pe care o are mediul online in fata offline-ului este interactivitatea. Marketingul online nu inseamna doar plasarea reclamelor sau crearea unui spatiu virtual (pagina web sau chiar insula 3D) asteptand ca utilizatorii sa se napusteasca catre brandul tau.

In contextul mediului virtual, noua religie a avatarului este cat se poate de clara:

„Don’t sell to me. Play with me!”

Dupa valul de discutii generat de articolul din Wired (care, in opinia mea, foloseste in mod eronat metode de cuantificare specifice mediului offline) – iata un alt exemplu de campanie reusita in spatiul virtual SecondLife: Promovarea ultimului film Harry Potter si Ordinul Phoenix in cinematografele Imax.

In jur de 25 avataruri au fost alese si platite cu sume echivalente cu cele din „first-life”, pentru a actiona ca promoteri virtuali pe strazile din Second Life. Imbracati cu costume futuriste si avand un poster Harry  Poter see it in Imax3D deasupra capului, promoterii au interactionat cu rezidentii oferindu-le ochelari 3D virtuali, tricouri Imax, scaune de regizor branduite si bilete virtuale. Cu mentiunea ca acestea din urma puteau fi transformate in bilete reale, doar urmand un link pe site-ul Imax.

Succes?

„Un procent semnificativ din vanzarile primului weekend vine din achizitiile in avans via Internet si o mare parte din acesti oameni au venit in urma interactiunii din Second Life” sustine Greg Foster, chairman and president al Imax Filmed Entertainment. „Am avut peste 15,000 interactiuni unice in Second Life, si am adunat o baza de peste 15,000 de nume de avataruri. Acesti oameni au devenit practic reclame ambulante.”

Studiul de piata al Imax’s arata ca actiunea din Second Life a determinat decizia de cumparare pentru multi consumatori de film, alegand sa vada Harry Potter intr-un cinematograf Imax. In plus, campania i-a ajutat sa atinga grupul tinta situat intre 12 – 35 ani, un segment destul de greu de adus in salile de cinema, sustine Foster.

2 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. auratatu despre…

    auratatu despre interactivitatea online. In jur de…

  2. interactionam…de miine, blogsport e si pe mobil


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: