Reguli de baza in marketingul online

Septembrie 2, 2007 la 9:58 pm | Postat in Management, online marketing | 1 comentariu

Succesul unei actiuni de marketing online este determinat de cateva ingrediente de baza. Sunt cam aceleasi principii care stau la baza jocurilor:

a). involve the user: co-intereseaza-l, distreaza-l, da-i ceva amuzant de facut

b). sisteme de ranking: votare, colectare de puncte, click-uri sau vizualizari

c). recompense, premii atractive

d). colectarea datelor de contact ale participantilor

Prin 2003, in plina era a regresului companiilor aeriene, olandezii de la KLM au facut cateva miscari strategice care i-au ajutat nu doar sa supravietuiasca, dar chiar sa isi consolideze pozitia pe piata mondiala. Pe linga parteneriatul cu Air France (si altele ulterioare) – au taiat drastic costurile de personal prin introducerea unui sistem performant de online-booking si self check-in. (azi aproape toate companiile aeriene folosesc – mai bine sau mai prost – un sistem de rezervari online automatizat).

Practic, KLM si-a concentrat atentia pe marketingul online. Imi aduc aminte de prima campanie cu caracter viral, care presupunea sa-ti faci o rezervare online si sa razuisti un loz virtual. Daca iti iesea de 3 ori aceeasi capitala – primeai biletul de avion gratuit catre destinatia castigatoare. Pentru a beneficia de un alt loz virtual, trebuia sa inviti 3 prieteni si de fiecare data cand unul din ei participa la concurs, primeai automat instiintare pe mail ca mai ai inca un loz de razuit.

Si pentru ca premiile nu-i costau aproape nimic, pusesera in joc o multime de bilete castigatoare. Imi aduc aminte de isteria creata in firma cand una dintre colege a castigat excursia, si cum ne invitam unii pe altii, de pe diferite conturi de email, ca sa mai obtinem o sansa de razuit virtual.

Astfel, KLM a inceput sa-si invete clientii sa foloseasca sistemul de rezervari online si s-a ales cu o imensa baza de adrese de email, pe care o foloseste ne-invaziv, rezumindu-se doar la oferte speciale si promotii. Din cand in cand mai lanseaza cate un concurs similar si isi actualizeaza astfel baza de date.

Un alt exemplu, mai recent: Lacoste si US Open.

Pe site-ul Lacoste, utilizatorii sunt invitati la o partida de tenis virtual cu Andy Roddick si pot castiga bilete la finala de la Flushing Meadows. Lacoste a pus la punct un adver-game 3D reusit, conectand utilizatorii cu brandul lor si folosindu-se de notorietatea US Open-ului. Participarea e insa rezervata doar rezidentilor din SUA, fiind necesara inregistrate datelor personale pentru a juca si a se califica pentru premiul pus in joc. Partea virala e rezolvata simplu: poti juca o singura data, dar pentru o noua sansa trebuie sa recomanzi un prieten, care sa joace si el la randul lui.

lacoste_tennis01.jpg

1 comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] euro (un bilet simplu costa 5 euro) si are aproape toate ingredientele de care vorbeam in postul anterior: umor, interactivitate, viralitate si […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: