Spatii virtuale pentru platforme multiple

Octombrie 15, 2007 la 3:05 pm | Postat in internet 3D, lumi virtuale, Management | Lasă un comentariu

Although Second Life is the dominant virtual world platform, a number of competing environments from There.Com and Kaneva to Croquet, Multiverse, and Areae are emerging as viable contenders. The quiet giants Microsoft and Google are also well prepared to move quickly into a dominant position within this space. This poses strategic challenges to organizations who wish to experiment with current platforms without having to start over from scratch eighteen months down the road. In this presentation, Aaron Delwiche discusses strategies for designing and conceptualizing projects with an eye toward long-term portability to other virtual environments. This talk covers some technical details, but it should be accessible to anyone with a basic understanding of virtual worlds. Aaron’s recommendations are targeted to designers, developers, marketing professionals, and project managers who are pursuing long-term strategies for doing business in the Metaverse.
Aaron Delwiche, Co-founder, Metaversatility, Inc.

Conform legii lui Moore, tehnologia continua sa se dezvolte intr-un ritm accelerat, dublandu-si capacitatile la fiecare 18-36 luni. Desi legea lui Moore se refera in special la hardware, acelasi trend de dezvoltare accelerata se aplica si la software. Platformele virtuale complexe, cum este SecondLife azi, necesita destul de multe resurse chiar si pentru un PC. In viitorul foarte apropiat insa, dezvoltarea accelerata a tehnologiei va permite rularea de aplicatii mult mai complexe, pe platforme diferite (Play station, telefoane mobile etc).

Designul spatiilor virtuale trebuie sa ia in calcul aplicabilitatea acestora pe diferite sisteme hardware, in functie de evolutia interfetelor specifice. Indiferent de complexitate, succesul spatiului virtual va fi determinat de gradul de accesibilitate de pe platforme diferite, mai exact sa acopere cat mai multi utilizatori si cat mai mult din timpul lor disponibil. Practic, odata cu evolutia retelelor mobile, accesibilitatea va fi urmata implicit de portabilitate.

De ce? Pentru ca lumea virtuala este de fapt o retea sociala (la care se adauga avantajul exprimarii propriei personalitati prin intermediul avatarului plus contextul tridimensional), iar succesul acesteia este determinat chiar de membrii comunitatii. Indiferent de platforma, focusul trebuie sa fie pe implicarea utilizatorului si valorizarea comunitatii prin incurajarea interactiunii intre membrii acesteia si posibilitatea formarii grupurilor in functie de interese.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: