Lumi virtuale. Cui ne adresam?

Februarie 4, 2008 la 1:47 pm | Postat in avatar, internet 3D, lumi virtuale, Management, online marketing, realitate virtuala, retele sociale | Lasă un comentariu

Fara indoiala, lumile virtuale devin parte integranta a optiunilor de divertisment contemporane.

Diferenta dintre vizionarea unui film si socializarea online consta in gradul de participare al utilizatorului in actiunea ce se desfasoara pe ecran.

Vizionand un film sau o emisiune tv – publicul nu poate fi mai mult decat spectator. Pe internet si in special in lumea virtuala, acelasi public se transforma din spectator in actor; devine artizanul propriului joc si personajul principal al actiunii de pe ecran.

Multe din opiniile negative la adresa lumilor virtuale (in special Second Life) faceau referire la imposibilitatea de a targeta corect avatarurile din punct de vedere demografic (practic n-ai cum sa stii daca in spatele avatarului de femeie fatala de 25 ani, nu se ascunde un pensionar obosit din Arizona). Corect, n-ai cum sa stii, dar… fata.jpg

… avatarul este o forma de expresie, creata din mintea, inima, subconstientul, aspiratiile si experienta posesorului sau. Avatarul exprima mai degraba personalitatea utilizatorului, felul in care acesta vrea sa fie perceput si tratat de catre interlocutorii sai.

Orice om de marketing ar trebui sa stie ca este mai important sa poti „vedea” direct in sufletul consumatorului si sa-l atingi acolo, decat sa-l tratezi ca un simplu element demografic.

… proiectia propriului „eu” in spatiul virtual poate fi de tip „augmentativ” sau „imersionist”. Augmentarea presupune imbunatatirea caracteristicilor persoanei fata de realitate (imi fac parul putin mai lung, pieptul mai proeminent etc) in timp ce „imersionistii” opteaza pentru avataruri complet diferite sau opuse realitatii (robot, barbat/femeie, animal etc).

Un studiu recent a aratat ca 44% din utilizatorii adulti ai SecondLife nu sunt nici una, nici alta, preferand avatarul care ii reprezinta ca in realitate, in timp ce numai 14% sunt de tip „imersionist”. Augmentalistii reprezinta un onorabil 18%, iar indecisii 23%.

In concluzie – cui ne adresam? As spune ca… tot oamenilor, indiferent de forma in care se reprezinta virtual, insa la un nivel personal mult mai adinc.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: