La shopping cu avatarul

Aprilie 6, 2008 la 12:54 am | Postat in avatar, internet 3D, lumi virtuale, realitate virtuala, second life | Lasă un comentariu

Pe la inceputurile experientei mele in Second Life, imi era foarte greu sa inteleg de ce alti oameni cheltuie bani adevarati pentru produse virtuale, de ce au „nevoie” de case, haine sau accesorii intr-o lume sintetica, alcatuita din pixeli?

Shoppingul in lumea virtuala este una dintre cele mai populare activitati, in special in randul femeilor, care petrec ore intregi infrumusetandu-si avatarele si imbracandu-le in diverse tinute, de la super sexy pina la cele mai fanteziste. Un fel de joc cu papusile in varianta pixelata.

Si totusi, acest „joc” are influente asupra psihologiei persoanei care controleaza avatarul. In afara ca imita senzatia de shopping veritabil (si costa infinit mai putin😀 ), s-a demonstrat stiintific ca imbunatateste perceptia despre sine si augmenteaza calitatile persoanei in viata reala.

Un studiu al Universitatii Stanford descrie fenomenul ca „efectul Proteus”, dupa zeul grec ce isi schimba infatisarea.

„When embodied in a physically attractive avatar, volunteers were more willing to talk about themselves, and move closer to other avatars, showing more open, self-confident friendliness. By contrast, people controlling plainer-looking avatars remained more distant.”

Shoppingul virtual este asadar o experienta placuta, un alt canal de marketing pe care brandurile reale nu ezita sa-l exploreze.

Stardoll.com te lasa sa te joci cu avatarele indiferent ca e vorba de replica vreunei celebritati sau propria MeDoll. Piele, forma corpului, culoarea ochilor, coafuri si sute de outfituri si accesorii ce pot fi combinate intr-o infinitate de look-uri. In mall-ul virtual sunt prezente branduri reale ca DKNY, Sephora sau Heidi Klum iar aplicatia functioneaza pe principiul un site de online shopping.

Un pas mai departe, My Virtual Model www.mvm.com iti creaza imaginea virtuala dupa masurile corpului si fotografia proprie, in ideea de a „proba” imbracamintea reala prin intermediul avatarului. Companii ca H&M folosesc deja softul pentru magazinele online iar marea provocare tehnologica consta in posibilitatea navigarii dintr-un spatiu virtual in altul, folosind acelasi avatar (interconectarea lumilor virtuale).

Nu cred ca shoppingul prin intermediul avatarului va anula placerea (ocazionala) de a colinda magazinele in compania prietenelor, dar cu siguranta va imbunatati calitatea experientei, nu doar la nivel practic dar si emotional.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: