Media romaneasca incotro?

Mai 3, 2008 la 11:52 pm | Postat in Management, online media | 4 comentarii

Citeam deunazi la Krossfire un articol interesant Branduri moarte din media romaneasca si ma intrebam daca nu cumva „cauza” declinului suntem chiar noi, publicul ce am migrat catre internet?

Recunosc ca la televizor nu ma mai uit in mod activ de cativa ani buni. Nu-mi aduc aminte ultima oara cand m-am asezat in fata televizorului, la ora fixa, sa nu pierd emisiunea x sau filmul y (exceptie fac cateva transmisiuni sportive live). Informatiile mi le iau de pe net (stiri si bucati relevante din emisiuni), filmele le vad pe dvd fara reclame si la ora la care imi convine.

Culmea e ca, desi nu deschid tv-ul cu saptamanile, aflu cam tot ce se intampla „pe sticla”. Subiectele fierbinti se dezbat pe bloguri, fazele tari se vad pe youtube, stirile circula rapid si viral. Emisiunile tv romanesti sunt, in mare majoritate, inspaimantator de proaste, cu prea multe „vedete” inchipuite, circ si continut de prost gust. Blogosfera face misto de ele, in timp ce mitul jurnalistului/vedeta/om de televiziune se darama.

Practic, asistam la o inversare de roluri intre online si offline. Acum cativa ani, internetul era considerat un canal lipsit de credibilitate si profesionalism, cel mult o sursa de informatii neorganizate, amuzante etc. Astazi, pentru multi dintre noi, readerul a devenit principalul canal de stiri iar o mina de bloggeri talentati pot fi mai credibili decat multi jurnalisti mediatizati.

Asa cum Chris Anderson, red. sef de la Wired, spunea intr-un interviu recent, misiunea oamenilor de media este sa gaseasca oportunitatile comerciale in peisajul online amatorial si sa creeze productii de valoare pentru care publicul ar fi dispus sa plateasca (direct sau prin atentie, adica monetizarea audientei prin publicitate).

Cu alte cuvinte, in loc sa coboare tot mai mult stacheta in cautarea unui senzational indoielnic, media traditionala autohtona si-ar putea folosi resursele pentru a realiza continut de valoare pentru publicul de internet, adaptand formate si cooperand constructiv cu creatorii de continut. Daca si cum se va intampla asta, ramane de vazut…

4 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Incet incet mass-media se muta pe Internet. Nu cred ca mai exista ziar sau televiziune care sa nu aiba site si se poate observa ca acorda tot mai multa atentie variantelor online. Aduc chiar ei noutatile pe Internet. Atunci de ce m-as mai deranja sa ma uita la Tv?

  2. Cred ca presa traditionala se va orienta strict pe continutul specializat. De fapt nu cred eu asta ci s-a si vehiculat.

    Daca si preturile pentru presa traditionala ar fi mai mici, ar fi totul mai ok.

  3. Nu stiu. Dar pun pariu ca pentru o mare parte din publicul dorit de media traditionala (tineri, activi, cu putere de cumparare) lupta televiziunilor pentru audienta este tot atat de relevanta ca lupta politicienilor pentru putere. Adica… luptati-va voi acolo ca noua nu prea ne pasa!
    Pentru mine, zoso de exemplu este mai vedeta decat tatulici ori ctp-ul pentru simplul fapt ca ii deschid pagina zilnic. (impuscati-ma)
    Nu cred ca preturile sunt problema presei traditionale, cat ne-profesionalismul (prea multe vehicole media si prea putini specialisti) plus aroganta demodata a „actorilor” ei, care nu vor sa inteleaga ca publicul s-a desteptat.

  4. […] si o fac in acest mod. Nu mai pot fi ignorati. Tuca daca s-ar gandi un pic ar intelege necesitatea trazitiei de la televiziune la online … dar cred ca a pierdut trenul … si ideea. Online, Politica, Stiri, opinii > […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: