Publicitatea in era 2.0, consideratiuni din perspectiva 3.0

Mai 27, 2008 la 4:13 pm | Postat in advertising online, online marketing, retele sociale | Lasă un comentariu

Daca web 2.0 este despre social media, user generated content, blogging si sharing, adica are in centru chiar utilizatorul ca si creator/distribuitor de continut, de ce publicitatea 2.0 n-ar functiona dupa acelasi principiu?

Parte din mixul de marketing, publicitatea aduce mesajul companiei in fata consumatorului; in media traditionala acest mesaj este uni-directional (de la brand la grupul tinta). In era Web 2.0, de fiecare data cand un utilizator posteaza un review despre un produs, o imagine pe Flickr ori scrie pe blog – el contribuie intr-un fel sau altul la conversatia dintre brand si grupul tinta. Practic, controlul mesajului publicitar nu mai este exclusiv in mainile brand managerului iar adevarata provocare consta in capacitatea acestuia de a lansa si gestiona curente de opinie favorabile brandului promovat.

„Social networking websites are still trying to figure out what sort of advertising works,” said Debra Aho Williamson, eMarketer’s senior analyst specialising in social networking.

„Tapping into consumers’ conversations and spreading brand awareness virally has proven more challenging than companies originally thought.” (de aici)

Cu alte cuvinte, WORD OF MOUTH.

Marketingul prin „viu grai” (daca putem sa-i spunem asa in contextul internetului) face parte din social media si este construit pe baza inteligentei colective, una din caracteristicile de baza ale Web 2.0.

Advertising 2.0 este participativ si incurajeaza comunicarea bi-directionala. Brand managerii lucreaza impreuna cu consumatorii, folosind feedbackul lor pentru imbunatatirea produselor/serviciilor, si retelele sociale pentru propagarea mesajului publicitar.

Advertising 2.0 este scalabil. Daca ne gandim la eficienta unui spot TV traditional, singura trasatura ne-masurabila a acestuia este capacitatea de persuasiune. Word of mouth este prin excelenta persuasiv, daca cineva in care am incredere imi recomanda un produs, opinia sa atarna mai greu in decizia mea de cumparare decat informatia din reclamele publicitare. Scalabilitatea vine din capacitatea de a se inmulti in progresie geometrica (fiecare formator de opinie catre publicul sau) pina la punctul in care devine informatie unanim cunoscuta/acceptata.

Advertising 2.0 este re-mixabil. Un utilizator poate sa compuna un mesaj propriu, original, folosind fragmente si informatii din alte surse, pe care le transmite astfel publicului sau. Permalink-urile asigura conectivitatea intelesurilor in blogosfera. Re-mixand informatia, utilizatorul o adapteaza mediului in care o propaga, dandu-i astfel o mai mare putere de persuasiune.

Advertising 2.0 se bazeaza pe inteligenta colectiva. Un produs calitativ, marketat in asa fel incat sa invite publicul sa isi spuna cinstit opinia despre acesta, comunicarea deschisa intre reprezentantii brandului si consumatori, face ca inteligenta colectiva sa lucreze in favoarea acestuia.

Word of mouth is not created, it is co-created. People will only spread your virus if there’s something in it for them.” – Hugh MacLeod.

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: