7 tactici de marketing in lumea virtuala

Iunie 5, 2008 la 12:30 am | Postat in internet 3D, lumi virtuale, Management, online marketing, realitate virtuala, second life | 3 comentarii
Etichete: , ,

Ca orice mediu nou, lumea virtuala deschide o multime de oportunitati de marketing inovativ, insa nu orice initiativa are succesul asigurat. Experienta brandurilor in Second Life a demonstrat ca simpla constructie a unui spatiu de prezentare nu este intotdeauna suficienta pentru a atrage traficul si a crea un impact pozitiv in mintea utilizatorilor. Atunci cand ganditi proiectul, este bine sa tineti cont de cateva tactici care s-au dovedit eficiente:

1. Implicati comunitatea. Prezenta companiei in lumea virtuala imbunatateste experienta utilizatorului si il motiveaza sa participe la dezvoltarea si promovarea brandului dvs.

2. Inspirati-va din realitate dar fiti creativi. Valorile brandului pot fi transpuse in lumea virtuala in moduri originale, platformele 3D oferind o multime de facilitati pentru a crea experiente memorabile, unele imposibil de reprodus in realitate. De exemplu o sticla de parfum care emite particule colorate, sau un birou virtual cu decor futurist, care sfideaza legile gravitatiei.

3. Pastrati continutul mereu proaspat. Asta este valabila pentru orice proiect online; daca in spatiul dvs. nu se intampla nimic, publicul nu are de ce sa vina. Este important sa actualizati constant informatiile si activitatile din locatia virtuala, si sa comunicati activ cu utilizatorii fideli.

4. Faceti legatura intre lumea reala si cea virtuala. Comunicati online si offline detalii despre proiectele in desfasurare in spatiul virtual; promovati in locatia virtuala serviciile reale ale companiei. Planificati resursele si personalul responsabil sa reprezinte imaginea companiei in spatiul 3D si raspundeti eficient solicitarilor publicului.

5. Stabiliti obiective concrete. Daca doriti sa dezvoltati o comunitate fidela in jurul brandului dvs., mentineti prezenta pina cand va atingeti obiectivul. Fiti pregatiti sa adaptati din mers conceptele si actiunile de marketing, luati in considerare feedback-ul primit de la utilizatori.

6. Creati experiente placute, amuzante. Spatiul virtual este un loc de divertisment – chiar daca fac afaceri sau construiesc, utilizatorii o fac cu placere. Planificati activitati care sa-i binedispuna, oferiti-le spatii de socializare si interactionati cu ei intr-un mod deschis si sincer. Brandul dvs. va avea de castigat.

7. Creati ocazii sa largiti impactul. Ganditi-va cum puteti determina comunitatea sa contribuie cu continut relevant despre brandul dvs. si pe alte platforme – blogurile personale, site-uri de photo/video sharing, retelele sociale.

3 comentarii »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Foarte bune sugestii. Unele dintre acestea sunt aplicate deja pe , la altele mai avem de lucrat.

  2. Foarte corect. Era nevoie de o astfel de lista.

    Imi place in mod deosebit punctul 4. Este foarte important.
    Totusi, asa cum ai spus la 1. asta nu insemna pur si simplu copierea lumii reale.

    Foarte corect.

  3. @ George Lemnaru
    am si eu o curiozitate vis a vis de eRepublik: e un spatiu virtual 2D sau 3D? Poate n-ar fi rau sa puneti pe prima pagina niste screenshoturi, sa stie lumea la ce sa se astepte cand intra😉

    @ Clement
    asa este! Pana la urma multe din creatiile virtuale sunt inspirate din realitate, cele doua lumi nu pot fi separate!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: