Cum masurati succesul in lumea virtuala

Iunie 12, 2008 la 4:43 pm | Postat in internet 3D, lumi virtuale, Management, marketing virtual, realitate virtuala, second life | 1 comentariu
Etichete: , ,

La fel cum o campanie de bannere foloseste statistici gen click-through-rate/views/clicks etc, succesul unei actiuni de marketing in spatiul virtual poate fi masurat in functie de cateva coordonate. Tinand cont ca lumile virtuale sunt in general populate de internauti avansati, trend setters si early adopters, este important sa stabiliti de la bun inceput cui va adresati si ce doriti sa obtineti. Rezultatele le puteti masura in termeni de:

Trafic. Cati vizitatori unici atrage locatia dvs. virtuala si cat de mare este comunitatea din jurul brandului. Comparati datele in context, in functie de obiectivele campaniei si celelalte activitati de marketing.

Timpul petrecut. Durata medie a unei vizite si timpul total petrecut de utilizatori in locatia dvs. Aceasta masoara expunerea pe care o are brandul dvs. si impactul in vanzari (daca e cazul).

Numarul de interactiuni. Analizati cum si cat interactioneaza avatarurile in locatia dvs. Comparati cu timpul mediu petrecut si in ce masura sunt influentati de actiunile pe care le organizati in spatiul virtual.

Promovare media. Aceasta include, pe linga media traditionala, continutul realizat de utilizatori, pe care acestia il promoveaza si pe alte platforme (youtube/flickr/bloguri/twitter etc).

Feedback. Pentru proiectele care au ca obiectiv cercetarea de marketing, masurati volumul raspunsurilor si calitatea informatiei obtinute, tinand cont de caracteristicile grupului tinta.

Costuri. Monitorizati costurile de implementare si comparati cu obiectivele campaniei. Costurile unui proiect virtual trebuie sa fie mai mici decat ale unui proiect cu aceleasi obiective, din realitate.

Venituri. Urmariti evolutia vanzarilor reale ca urmare a actiunilor de marketing, estimati veniturile din vanzarea de produse virtuale (daca e cazul). Ca orice proiect de marketing, in final trebuie sa aduca un avantaj real companiei – imagine / vanzari / clienti fideli etc.

Prezenta in spatiul virtual este pentru multe companii o aventura plina de neprevazut. Dar si o cale de acces catre un public high-tech, inteligent si creativ, dificil de atins prin canalele media conventionale. Pentru ca spatiul dvs. virtual sa devina o locatie vizitata si animata, este important sa organizati actiuni interesante si sa oferiti utilizatorilor experiente memorabile. In schimb va veti bucura de atentia loc constanta si implicarea, benevola, in promovarea brandului dvs.

1 comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Inca un post de mare ajutor🙂

    Concluzia cea mai importanta (pt. mine) ar fi nu neaparat ca aflam CUM sa masuram in lumea virtuala, ci faptul ca ai demonstrat ca actiunile in acest mediu sunt perfect masurabile.

    Deci nu trebuie sa ne temem ca ne implicam in ceva vag si necunoscut. Din contra ..🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: