Bunuri virtuale – bani reali

Iunie 23, 2008 la 2:47 pm | Postat in avatar, internet 3D, lumi virtuale, marketing virtual, realitate virtuala, retele sociale, second life | Lasă un comentariu
Etichete: , ,

Probabil ca multi se intreaba de ce ar plati cineva bani adevarati pentru produse virtuale?

Dati-mi voie sa explic acest concept in termeni foarte simpli, deoarece achizitia de bunuri virtuale nu se deosebeste cu nimic fata de ceea ce se intampla atunci cand cumparam produse in realitate.

In primul rand adolescentii si tinerii isi percep avatarul in mod diferit decat adultii. Pentru multi dintre cei care ne-am nascut pe vremea cand internetul practic nu exista, avatarul il denumim „avatarul meu”, o referire la persoana a 3-a, in timp ce un adolescent il percepe la persoana intai si ii va spune pur si simplu „eu”. Este ca si cum noi nu am pune niciodata intrebarea „ai primit emailul de la contul meu de email?” ci mai degraba „ai primit ce ti-am scris?”

Astfel, adolescentii si tinerii isi vad avatarul ca pe propriul eu, ceea ce are sens tinand cont ca isi petrec cel putin o ora pe zi in internet, comunicand prin intermediul personajului virtual. Iar in conditiile acestea, felul in care avatarul lor arata este definitoriu pentru modul in care sunt perceputi ca „statut” social in comunitatile online. De aceea bunurile virtuale devin insemne ale ierarhiei sociale (la fel ca in lumea reala), iar pentru acesti tineri ele chiar sunt importante.

Daca va pregatiti sa spuneti „Asta e mai mult decat nebunie”, dati-mi voie sa va propun un mic experiment. Cat costa o pereche de jeans medie din garderoba dvs? Adevarul este ca daca ati cumpara-o bazandu-va doar pe utilitatea sa (fara sa dati importanta felului in care sunteti perceputi purtand perechea de jeans respectiva) probabil ca nu ati cheltui mai mult de 10$. Asta inseamna ca diferenta pina la pretul pe care il platiti cu adevarat il reprezinta valoarea pe care o dati perceptiei despre dvs. in mintea celorlalti oameni!

Sigur, veti spune, dar chiar cu 10$, perechea de jeans este reala, in timp ce un outfit pentru avatar nu este altceva decat o masa de pixeli pe ecranul computerului. E adevarat, insa munca de creatie a celui care il realizeaza inseamna niste abilitati in manuirea unor interfete grafice si timp cheltuit pentru aceasta. Cati dintre bloggeri ar plati 2$ pentru un widget customizat si unic pentru propriul site, in loc sa-si sparga capul cateva ore/zile pentru a-l realiza singuri? Asa ca tinerii care platesc 1$ pentru un „bling” sau un outfit virtual nu sunt neaparat nebuni! De altfel, economia virtuala este de-abia la inceputuri, in cativa ani generatiile tinere o vor transforma dintr-o piata de nisa in una de mass-market. Iar cine este deja acolo, va avea numai de castigat!

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: