Spatiul virtual nu ia vacanta

August 4, 2008 la 7:16 pm | Postat in internet 3D, lumi virtuale, Management, online marketing, retele sociale, second life | 1 comentariu
Etichete: , , , ,

LEGO pregateste lansarea unui multiplayer online LEGOuniverse – un fel de lume virtuala in care utilizatorii vor putea construi cu caramizi virtuale, colabora si socializa in jurul proiectelor lor. Spatiul este destinat atat copiilor cat si adultilor si va fi accesibil pe baza de abonament.

H&M aduce un brand virtual in realitate. Impreuna cu The Sims 2, H&M a derulat anul trecut un concurs de design in spatiul virtual, invitand utilizatorii sa creeze linii de vestimentatie pentru diverse categorii – plaja, street wear, party, red carpet etc. Castigatoarea concursului, o tanara americana in varsta de 21 ani a fost aleasa pentru a-i aduce creatia in realitate, rochia desenata de ea fiind realizata si expusa spre vanzare in magazinele H&M.

In UK, Second Life ajunge pe locul 3 in Top 10 al celor mai frecventate site-uri/aplicatii web, conform unui studiu Nielsen Online.

Si tot despre imbracaminte in metaverse: rochie virtuala vanduta pentru aproximativ 1.700 $ (reali!) in urma unei campanii umanitare – Relay for Life – organizata de American Cancer Society in Second Life.

Apar tot mai multe mirror worlds. Termenul defineste reconstructia in 3D a unor spatii reale, in general orase sau destinatii turistice. Am scris aici despre orasul Philadelphia reconstruit in varianta virtuala.  Intre timp am mai aflat de:

Moondus realizat de Virtual Italian Parks, o platforma care permite crearea propriului spatiu virtual prin importarea machetelor din CAD sau alte programe 3D.

Near – Londra recreata in detaliu.  Mai putin „user generated content” deoarece este targetata catre un segment mai in varsta, insa interesanta ca model de business: mizeaza pe publicitatea companiilor/brandurilor/magazinelor prezente in spatiul fizic. Interesant este modul in care avatarurile sunt reprezentate, puteti urmari filmul de prezentare aici.

Procedural Inc lanseaza CityEngine, o solutie software care permite constructia eficienta a oraselor si cladirilor in 3D, capabila sa genereze spatii virtuale complexe intr-un timp de 10 ori mai eficient decat metodele de pana acum. CityEngine a generat Roma antica in varianta digitala intr-o singura zi.

Twinity (cu sediul in Germania) a deschis replica virtuala a Alexander Platz din Berlin pentru beta useri.

Amazing Worlds – axata in special pe turism, cu replici virtuale ale destinatiilor de interes si parteneriate cu site-uri de profil, tour-operatori, hoteluri si organizatii guvernamentale, va fi lansata anul acesta.

1 comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] cele mai puternice motoare ale dezvoltarii internetului 3D, anul acesta lansandu-se nu mai putin de 5 “mirror worlds” – spatii digitale replici ale oraselor din […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

%d blogeri au apreciat asta: